De inhoud:
Wezenlijke begrippen van Référencement
- Hoe alle bladzijdes van zijn site laten indexeren
- De PageRank en de TrustRank
- Het Sandbox effect begrijpen
- De actualiteit van het Référencement
Référencement optimaliseren
- Goede bladzijde titels kiezen
- De inhoud van de bladzijdes optimaliseren
- De interne en externe banden optimaliseren
- De factoren omzeilen die het Référencement blokkeren (Flash, frames, sessies, AJAX, enz)
- Optimaliseren voor universele opzoeking (Google Universal Search)
Efficiënte methodologie
- De case studies: sites van deelnemers
- Antwoorden op de vragen per mail verzonden
- De werktuigen van Google Webmaster Tools kunnen beheren
- Long Tail: verklaringen en adviezen voor optimalisering
Vereiste voorkennis:
Het “Internet” milieu kennen
De doelstelling:
Na afloop van de opleiding zullen de deelnemers in staat zijn de werking van de zoekmotoren te begrijpen, een efficiënte strategie te bouwen voor keuze van de sleutelwoorden.
Betrokken publiek:
Deze opleiding richt zich tot iedere persoon die het mechanisme van de zoekmotoren wil leren kennen en zijn site op de 1ste bladzijde wil positioneren!